Popcorn och mello

Danny gick just vidare i kvällens melodifestivalomgång, inte så förvånande med tanke på hur poppis han är men mig övertygade han inte, tyckte inte att hans sång satt ikväll. Vi får se hur det går för honom i finalen, hoppas och tror att Loreen tar hem segern. =)

Lite kul fenomen det här med mellon. Ingen verkar egentligen tycka att det är så bra, ändå tittar många och de flesta har lite koll på vilka bidrag som gått vidare. Mellon är större och har fortfarande rätt hög status som lördagsunderhållning för oss, vare sig vi vill erkänna det eller ej. Undrar hur det är i övriga Europa, får deras mello-tävlignar lika stort intresse och fokus från media? Något gott som kommer med svenska Melodifestivalen är i vilket fall pengarna till välgörenhet som samlas in när folk ringer och röstar. =)

Har hemmakväll med mig själv ikväll. Det är kvällar som denna som det kan komma en känsla av ensamhet över mig. Hade självfallet mycket hellre haft någon som hjälpte mig att tömma popcornskålen, som tog lite plats här i soffan och som man kunde snicsnacka lite med om allt och inget. Men han kommer nog så småningom, hoppas jag, verkligen...




Köpte tulpaner på trädgården förut idag. De har självplock där, ganska så mysigt att strosa runt bland tulpanlökarna och välja ut godingarna som ska få följa med just mig hem. Blev även ett par pelargonsticklingar som fick komma i jord nu i eftermiddags, skönt lördagspyssel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0